Förlossningen.

en vecka innan förlossningen hade jag en massa jobbiga förvärkar, trodde hela tiden han skulle komma. men nejdå han va envis. ville bara han skulle ploppa ut för magen var så stor & tung. den 29 januari så var vi hos barnmorskan så sa hon att jag skulle bli igångsatt om han inte kom i helgen. jag var orolig hela den dagen ville inte bli igångsatt ville att han skulle komma på naturligt sätt. så efter vi kom hem så gick jag och dick en massa rundor för att det skulle sättas igång. senare på natten så sa jag till dick att jag kände mig konstig, men att det säkert inte var något. så gick dick ner till grannen och rökte en cigg. 01.43 skulle jag gå på toa så gick vattnet, så hämta hans mamma dick hos grannen sen ringde vi in till sjukhuset så sa dem att jag skulle gå lägga mig och att liam antagligen skulle komma nästa dag. så gick jag och la mig men efter 30 min fick jag en massa värkar. så ringde vi in igen så sa dem jag skulle stanna hemma för det var säkert falskt alarm, ja bara ehhh ska jag behöva föda hemma eller. ca 04.00 så åkte vi in till sjukhuset för då stod jag inte ut längre och det var 5 min mellan värkarna. när jag kom in blev jag undersökt och då var jag 8cm öppen. hade jag då stannat hemma som dem sa åt mig så hade jag väl fått föda hemma. vid ca 05.00 fick jag sitta i badet satt där ca 2 timmar var riktigt skönt. det var så kasst dem lämna oss ensamma hela tiden vi kände oss helt bortglömda, sen när barnmorskan väl kom så sa hon ja fick skynda mig snabbt upp för då var jag öppen 10cm. när jag väl skulle krysta ut han så hade jag inga långa värkar så jag fick ingen lustgas, ingen bedövning alls. jag bara låg där och tänkte nu kommer jag dö alltså haha. liam tittade ut vid 09.40 min lilla ängel. det var så värt det. vi var på familje BB 2 dagar men jag bara längta hem. ville inte alls vara där. tyckte att det var hemskt på förlossningen, att dem lämnade oss hela tiden, och var så ignoranta. det var ingen bra upplevelse alls. eller hur man ska säga.


Kommentarer
Postat av: Sanna

ÅH! Ja har kollat varje dag om du har uppdaterat. :D

Lät lite som min förlossning. Jag tycker dom ska lära barnmorskorna som svarar i telefon på förlossningen att man kan va öppen mycket fast man har 5 och inte 3min mellan varje värk och man behöver inte gallskrika om man e öppen mycket. Tycker inte man kan känna sig säker alls med dom. Ja e jätterädd för att ja kommer få föda hemma nästa gång eftersom att ja inte märkte att ja va öppen 8 cm som dig. Skönt att förlossningen gick så bra som den gick, synd att dom va så nonchalanta bara.



Haha, jaa min lilla prinsessa bara växer och växer. Bara 3 månader kvar tills hon e ett. sjukt. :P



Går allt bra annars då? om han har ont i magen, har du prövat minifom? de var en räddare för mig.



Puss Puss! <3

2010-03-04 @ 10:54:08
URL: http://liveyourlife88.blogg.se/
Postat av: Liw

jobbigt att ni inte kände er omhändertagna på förlossningen... FIn han är Liam, vilket datum kom han? Vår dotter ;-) börjar bli så jäkla stor, men så är hon ju två månader också =)

kram

2010-03-04 @ 16:16:18
URL: http://preggomonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0