kan inte...

sitter här för jag kan inte sova, sitter & funderar på saker och ting. tänker bland annat på hur de ska bli när mitt barn kommer hur det kommer att förändra allt till det bättre. att få barn är en stor grej, det största som finns i livet tycker jag. man får mycket ansvar på sig, man ska ta hand om en människa som inte har någon annan. jag tycker det är det finast som finns att få barn och det största som finns. för varje dag som går så känner jag bara mer och mer kärlek till mitt barn, jag älskar dig så himla mycket att det inte går att beskriva. du växer dig större och starkare för varje dag som går och det känner jag genom dina sparkar och när du rör på dig. i början var jag rädd för jag visste inte om jag skulle klara detta, om jag var redo för att ha barn. men man blir redo man mognar till sig. jag är glad för att jag är gravid och ska ha barn. nu är jag verkligen redo för detta känner jag. i början är väl alla rädda lite? jag fattar fortfarande inte hur en människa kan växa inne i en, hur våra kroppar är gjorda för detta. det är helt skrämmande men samtidigt spännande. vissa tycker att man fortfarande är barn när man är 19år. jag tycker det är från person till person, hur mogen man är osv. vem säger att en 30åring är mognare än mig? finns säkert 30åringar som är mycket omognare än mig. nu börjar jag att bli trött ska sluta babbla på om en massa och försöka att sova. jag hoppas ialf att ni kan sova hehe, sussa sött, <3

Kommentarer
Postat av: Tova

Åh, jag håller verkligen med det du skrev i ditt inlägg.

Många har ju åsikter om "unga mammor" osv., men ALLA människor är olika och har olika mognadsgrad. Jag vet 30-åringar som är som barnungar, och 15-åringar som är otroligt mogna...

DESSUTOM så är det naturligt att bli mamma och föda barn, och något man automatiskt mognar av.

Jag har också mått bra under graviditeten, men börjar nu få lite värk i livmodern då och då och ont i benen :/ men allt känns änså positivt, bebben mår ju bra därinne! :)

2009-09-20 @ 11:49:22
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: emina

hahaha, ja det måste nog bero på den sura smaken. Synd att blodapelsiner inte finns ännu. när e bebisen beräknad att komma?

2009-09-20 @ 12:24:33
URL: http://letyoureyeslisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0