lång dag.



har ätit tacos nyss! usch har haft ont i magen hela dagen...tror lillen eller livmodern växer enormt nu. lillkillen har härjat hela dagen min lille plutt. nu på sistone har jag haft så ont. de kommer & går. hoppas att det försvinner :/. baby köpte hem två budapest tårtbitar som vi ska äta sen, han är så söt :). funderar på detta med praktiken...undrar hur det ska gå liksom. var ska jag söka praktik? det är pinsamt också att behöva förklara att man är gravid i 7de månaden, att man inte kan göra något nytta alls där. vill jag praktisera med något så ska det vara med något som jag är intresserad av, och där man kan visa framfötterna. så man kan göra dem intresserade utav en. så man kanske får jobb där sen. vill inte bara stå och glo. då kan jag göra mer nytta hemma liksom. är så frustrerad just nu...har ju varit sjuk, och haft ont så jag har inte kommit så långt med jobbgarantin. tror min jobbcoach är trött på mig. ska iallafall dit imorgon kl 13.30 och prata med min jobbcoach. ska gå vila nu har fortf ont. puss!

Kommentarer
Postat av: Tina S

Nja asså jag är ju inskriven från ams.. Nu har dem skickat mig inom lernia där, så ska på massa nöten, men jag förstår inte varför dem tog in mig där, för det är ju ingen som vill ta in en gravid människa typ:P Men men

2009-11-17 @ 19:53:18
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: thessie

jo fast då måste de hjälpa dig hitta anpassade praktikplatser.

jag jobbar tre dagar i veckan resten stämplar jag upp. men min handläggare på arbetsförmedlingen tycker inte att det är lönt för mig att söka jobb för jag kan ju inte jobba så mycket länge till. plus att det jag har erfarenhet utav (servera, cafe och jobba på båt) kan jag inte göra nu när jag är gravid för det är för stressigt och tungt.

du får säga som det är till dem att du vill ha hjälp att hitta platser som tar emot gravida kvinnor och att du inte vill känna dig som en "börda" på arbetsplatsen. min handläggare är skitbra hon ser verkligen vad som är rätt och fel och stöttar mig. kanske för att hon själv har barn.

får du ersättning? alfakassa?

lycka till idag! kram

2009-11-18 @ 09:05:55
URL: http://sleepygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0