vecka 15

hej! gick in i vecka 15 idag :) tiden har börjat gå snabbt. både jag och dick längtar till ultraljudet, ska bli spännande. jag vaknade idag när de ösregna slog så hårt mot fönsret så man trodde de skulle gå sönder. haha så va fanny ute just då :p stackare! har försökt väcka min lillasyster men har inte gått så bra hon och becky va vakna så länge inatt jag däcka direkt.

 

I magen:

Huden är så tunn och genomskinlig att blodkärlen under syns. Håret fortsätter att växa och om bebisen kommer att få mörkt hår så börjar hårsäckarna att producera hårpigment. Fostrets öron är nästan på rätt plats men de sitter fortfarande lite lågt.

Fostret börjar lagra kalcium för att ben och märg i skelettet ska fortsätta att utvecklas. Muskler utvecklas och fostret kan knyta nävarna. Fostrets hicka kan kännas som regelbundna tickningar i magen som pågår i några minuter. 

Graviditetskalender vecka 15


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0