kamphundar?

så trött på att alla säger att pitbulls och amstaff är kamphundar. kan ni ingenting? blir så förbannad. hundar är som barn, dom blir vad man uppfostrar dem till. man hade kunnat göra en tax till en "kamphund". ibland när jag går ut med ozzy så tar folk omvägar för dem tycker han ser "farlig" ut, då skrattar jag bara för ozzy är världens snällaste goa hund han är som ett lamm, han vill bara pussas och kramas hela tiden han hade varit som mest nöjd om han hade fått ligga i ens knä hela dagen och bara bli klappad. men varför tror då folk att dessa hundar är kamphundar? antagligen för att alla har pittbulls och amstaffs i sina musikvideos och där ser dom farliga ut så går folk och köper dem för att vara coola och hetsar dom tills dom blir aggressiva. tycker inte man borde sälja hundar till folk som inte har läst på om rasen och till folk som inte kan ta hand om sig själva ens.



min prins :*

Kommentarer
Postat av: jessica

sv: haha, mår du inte illa? Jag mådde pissemög i början av graviditeten och gick ner 10 kg.. Skönt om du mår bra ju! Ja, jag tar järntabletter niferex två gånger om dagen. Sen tar jag omega 3 tablett för att jag inte äter fisk, och så en vitamin tablett. Köper ett sånt paket på apoteket som heter ''mitt val kombi'', där i finns vitamintablett och omega :). tack :D



håller med ang ''kamphundar'' :)

2009-07-16 @ 16:11:15
URL: http://jlethin.blogg.se/
Postat av: jessica

sv: Haha okej vilken tur du har. Mitt illamående gick över i v 25/26.. :( Haha okej, förvänta dig inte för mkt bara! Min barnmorska sa samma sak till mig, men det blev inte riktigt som hon sa. Jag fick gå i en vanlig föräldragrupp tillslut ( alla var 30+) och den var bara tre träffar och den börja i typ v 35.. Dom snackar och lovar så himla mycket men sen går tiden och inte ett skit får man.. Vet du när du har bf? Var går du hos barnmorskan? Haha ja folk är mer eller mindre mogna, du kommer märka mer och mer sen när det börjar synas. Folk glor som in i helskotta. Kram.

2009-07-16 @ 17:28:05
URL: http://jlethin.blogg.se/
Postat av: Sofia 19 & Gravid, smultronställen

Sant! Jag tycker de är jättefina hundar, men måste erkänn att jag också ser dem som kamphundar även om jag VET att hundar blir vad man gör dem till. Precis som med barn. Så jag tror säkert att din hund är världens snällaste och gosigaste =)

2009-07-18 @ 10:08:12
URL: http://sofiahivall.blogg.se/
Postat av: Sara

Bra skrivet!

2009-07-18 @ 11:38:09
URL: http://saraakjellsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0